Prowadzenie własnego sklepu internetowego zawsze wiąże się z pewną niezależnością, ale też z dużym, często nadludzkim wysiłkiem. Często sprzedawcy znajdują rozwiązania, dzięki którym prowadzenie tegoż sklepu jest choć trochę łatwiejsze. Takim narzędziem jest np. dropshipping, który bierze się pod uwagę zwłaszcza w kontekście małych sklepów.

Dropshipping – na czym to polega?

Niektórzy twierdzą, że „jak założyć sklep internetowy, to tylko z dropshippingiem„. Jest w tym stwierdzeniu trochę racji. W modelu tym większość obowiązków związanych ze sprzedażą przechodzi na hurtownika. To on przyjmuje zamówienia, realizuje dostawy i… zbiera reklamacje od niezadowolonych klientów.

Na czym zatem polega rola sprzedawcy? W tym modelu e-sprzedawca nie robi nic, tylko przekazuje zamówienia do hurtownika. Brzmi to pięknie, ale model ten wcale nie oznacza, że właściciel sklepu internetowego nic nie robi. Nadal przecież ktoś musi kontaktować się z klientem, przesyłać mu oferty, a także udostępniać newslettery.

Korzyści i straty

Model ten pozwala zaoszczędzić sporo czasu sprzedawcy. Nie musi on ponosić kosztów z tytułu magazynowania asortymentu, ani też angażować do tego celu dodatkowej przestrzeni. Co więcej, przedsiębiorca może skupić się nad tym, co najważniejsze, czyli na „technicznym” prowadzeniu swojego handlowego e-biznesu.

Naturalnie założenie sklepu internetowego z modelem dropshipping wiąże się z pewnymi kosztami. Są one niczym innymi jak zapłatą za zrealizowaną usługę. Zarówno hurtownia, jak i żaden inny podmiot nie będą sprzedawać towarów za darmo, gdyż taka polityka mijałaby się z celem.

Biznesowe ryzyko, które trzeba oszacować

Każdy początkujący przedsiębiorca, który dopiero zastanawia się jak założyć sklep internetowy, powinien zdecydować się na model dropshipping. Trzeba jednak przyznać, że wiąże się on z pewnym ryzykiem. Wiąże się ono np. z możliwością przejęcia danych klientów przez hurtownię i realizacją wraz z nimi transakcji handlowych.

Trzeba jednak pamiętać, że takie rozwiązanie jest karalne. Widać to zwłaszcza dziś, gdy wszyscy sprzedawcy są zobowiązani do ochrony danych osobowych swoich klientów. Jakiekolwiek naruszenia z tej strony, mogą wiązać się z poważnymi karami finansowymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *