Reklama w Internecie tylko wtedy ma sens, gdy przynosi realne korzyści w postaci sprzedanych produktów lub usług. Niestety, nie zawsze mamy możliwości pomiaru ich efektywności, nie zawsze są one również skuteczne, a często generują ruch na stronie, który jednak nie odzwierciedla się w ilości sprzedaży. Jak działają Kampanie Google Ads?
Kampania Google Ads – co to takiego?
Wyszukiwarkę Google znają prawie wszyscy i używają jej na co dzień do wyszukiwania różnorodnych treści, w tym produktów i usług, które zamierzają nabyć. Kampanie Google Ads są właśnie bezpośrednio połączone z tym narzędziem, ponieważ zgodnie z ich strategią marketingową reklamowany produkt lub usługa pojawiają się na pierwszej stronie wyszukiwarki i w jednej z kilku pierwszych pozycji.
Co należy zauważyć, to treści reklamowe Kampanii Google Ads nie pojawiają się wszystkim przypadkowym użytkownikom sieci, ale potencjalnym klientom, którzy wpisali w wyszukiwarkę interesujące ich hasło. Wyniki wyszukiwania są zawsze adekwatne do preferencji tej konkretnej osoby, która z całą pewnością kliknie w pierwsze wyniki na liście, jakie się pojawiły.
Jaki rodzaj reklamy
Kampanie Google Ads mogą mieć kilka postaci. Przede wszystkim są to reklamy tekstowe lub produktowe, które pojawiają się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwarki. Poza tym są to także reklamy graficzne na Google Display Network oraz filmy video na kanale You Tube. Tak więc docierają do bardzo dużej ilości odbiorców.
Oczywiście założenia marketingowe Google Ads są na tyle skuteczne, że treści reklamowe wyświetlane są zawsze zgodnie z preferencjami każdego odbiorcy, a nie losowo czy przypadkowo. Tym samym pojawia się znacznie większe prawdopodobieństwo, że ściągną uwagę użytkownika i wejdzie on na naszą stronę.
Opłaty adekwatne do efektywności
Zdecydowaną zaletą Kampanii Google Ads jest również kwestia ponoszenia opłat za tego rodzaju usługę. Każdy klient płaci za reklamę dopiero wtedy, gdy generuje ona ruch na stronie, tzn. od faktycznych kliknięć, a nie tylko dlatego, że pojawia się jako pierwsza w wyszukiwarce.
W Kampaniach Google Ads istnieje także możliwość określenia akceptowalnego budżetu. Dzięki temu jeszcze bardziej możemy go dopasować do własnych potrzeb oraz preferencji.